dimecres, 18 de juliol del 2012

Les rates

Generalment els gats gaudeixen de millor fama de la que se'ls havia adjudicat fins fa poc; els felins han passat de ser uns animals de companyia relativa, independents, egoistes, a animals de companyia fidels, divertits, oportunistes i una mica manipuladors. 
Altres tòpics també es podrien aplicar a la classe treballadora: la massa obrera que carregava amb la majoria d'impostos se l'havia titllada de gandula, sorollosa, ignorant i d'estar revestida de la dignitat que només dóna consol als pobres. En el fons, però, el diccionari de sinònims que fan servir els polítics per designar la resta de mortals que sostenen el sistema capitalista -si és que els polítics s'han pres mai la molèstia de consultar un diccionari- no ha evolucionat gaire, de la mateixa manera que no pot haver desenvolupat gaire la mentalitat de certs polítics de dretes que es permeten el luxe de deixar anar perles tals com "que se jodan" als contribuents.

Ahir vaig descobrir que al garatge de casa meva s'hi ha instal·lat a viure una família de rates que fa prou respecte degut a les seves mides. Vaig haver de convocar una reunió d'urgència amb la meva gata per posar les cartes sobre la taula i li vaig dir:
-"La situació familiar és dura, has d'entendre que aquesta família ha viscut per sobre de les seves possibilitats i ara caldrà posar les coses a lloc. De moment t'hauré d'aplicar una reducció de la teva ració de pinso d'un 20%, el teu espai verd per caçar i per passejar al teu aire es limitarà considerablement, hauràs de dormir moltes menys hores al dia de les que dorms i, evidentment, hauràs de caçar les rates que viuen al garatge, donant gràcies de tenir un sostre sota el que viure. No et podré dur al veterinari per posar-te les vacunes que et toquen i no et podré ajudar si tens ganes d'estudiar la fauna reptiliana comestible, tal i com desitjaves, perquè la taxa de matrícula està molt per sobre del meu pressupost".
-"D'acord"- em va contestar la meva gata - "però recorda que a Catalunya no està permès amputar les ungles als gats. Recorda, també, que encara conservo les urpes i que estic segura que quedarien molt bé marcades a la teva cara... n'est ce pas? Caça't les rates tu mateixa, a veure si te'n surts!"

Molt em temo que l'amenaça de la meva gata es farà efectiva si la marejo gaire més i que l'aplicarà en cas de necessitat. Per aquest motiu proposo que els qui estan farts de pagar els plats trencats de la corrupció dels altres, traiem les dents i afilem les urpes per a poder netejar aquest país de rates, mai millor dit!

6 comentaris:

  1. URPES FORA!!!!! A PARTIR D'ARA TOTS I TOTES SOM GATS I GATES EN LLUITA PER LA NOSTRA LLIBERTAT RESPONSABLE! QUE ELS ALTRES ES CACIN LES SEVES PRÒPIES RATES, QUE ELLS ÉS PAGUIN ELS SEUS PLATS BRUTS I TRENCATS!

    BONÍSSIMA REFLEXIÓ I SÍMIL! M'ha encantat, Elara! C'est très-très français-revolutionnaire! Vive l'esprit libre, vive la pensée agile et pleine de responsabilité démocratique! Gràcies per haver-ho escrit, Elara: em dona encara més conviccions i certeses per a sortir demà al carrer i cridar un PROU! ben fort als 4 vents! UN PETÓ BEN FORT!;-)

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies per la lectura i el seguiment al blog, Albert! Sigues benvingut!!!
    Demà a cridar PROU, i tant que sí!!!!
    Molts i molts petons!

    ResponElimina
  3. M'agrada molt el paral·lelisme que has fet. Que bé que escrius, Elara! Fas venir ganes de treure les urpes que no tinc!

    ResponElimina
  4. Molt bé! Bruna, treu les urpes i a l'atac!!! ;-)

    ResponElimina
  5. Moltes gràcies, Elisabet i Toni! De tant en tant també m'indigno (res a veure amb el moviment dels Indignats) i em nego a seguir donant l'esquena a la realitat. A més, trobo que els gats també són un bon catalitzador a l'hora d'escriure sobre aquesta època. Moltes gràcies, també, per la vostra lectura!
    Fins ben aviat!

    ResponElimina
  6. Feia dies que no entrava al bloc i ha estat una sorpresa molt agradable veure que has reprès els teus escrits. Et felicito pels dos dels dies 18 i 19 de juliol. Són molt ben escrits. Tens una molt bona capacitat narrativa. Per molts anys! Traguem les urpes d'una vegada i capgirem el món!

    ResponElimina