dimarts, 15 de març del 2011

Els llargs dies de pluja

Reconec que fer ús dels tòpics, com per exemple els dies de pluja, és una eina fàcil per quan la inspiració es resisteix a fer acte de presència; sobretot quan cal expressar quelcom i les paraules, les idees o els conceptes no acaben de sortir a la superfície...què hi farem!
També reconec que els dies de pluja em posen de mal humor degut a la baixada de pressió atmosfèrica i al conseqüent, i inevitable, mal de cap que ja no m'abandona en uns quants dies. Fa temps que vaig deixar enrere la nostàlgia i el romanticisme que anaven associats a les petjades d'aigua en l'asfalt il·luminat per les llums nocturnes que, a partir de certes hores, cremen per les ànimes. De fet, confessaré que sempre he admirat el clima del nord d'Europa i no he pogut desvincular-me de la idealització que em desperten els països nòrdics: paisatges de deserts blancs, vegetació frondosa, postes de sol a la tarda, l'aurora boreal...tot això lligat al càlid recolliment de la gent que ja està avesada a conviure amb unes temperatures difícils.
Però no puc evitar reivindicar una treva climatològica! Sóc filla de la cultura mediterrània, m'agradi o no, i m'agrada passejar pels carrers de Girona, gaudint de l'estalvi d'energies que suposa no haver de carregar un paràigües a tota hora, ni de la desagradable sensació de caminar amb les puntes dels peus xops. Pel que fa a les previsions per aquests pròxims dies: dies de molta més pluja. Segurament, una servidora passarà pel Media Markt i comprarà pel·lícules per passar els vespres més entretinguts. Paciència!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada